Kuta 13, 14 én 15 Augustus 2012 (Hong Kong) - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van GerardIdeke - WaarBenJij.nu Kuta 13, 14 én 15 Augustus 2012 (Hong Kong) - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van GerardIdeke - WaarBenJij.nu

Kuta 13, 14 én 15 Augustus 2012 (Hong Kong)

15 Augustus 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Indonesië dag 16 Kuta op Bali

Omdat het toch nog allemaal anders verliep nog een laatste update..

Onze één na laatste dag in Bali alweer….
Vandaag gaan we nog een laatste dag genieten van dit prachtige eiland. Ideke gaat nog een poosje op souvenirjacht. ’s Middags nog even heerlijk naar het zwembad en genieten van alle moois. Vervolgens maar vast het e.e.a. gepakt, dat scheelt morgen weer.
We sluiten de dag af met een etentje is onze vertrouwde tent ‘Merasti.... Hier komt de vaste zangeres meteen naar Gerard toe en ‘Let it be’ wordt natuurlijk als eerste gezongen….

Indonesië dag 17 Kuta op Bali

Jammer, jammer, maar we moeten nu echt de laatste spullen inpakken.

Nog één keer heel uitgebreid ontbijten… Ideke gaat daarna nog even op pad en scoort met moeite nog een Starbucks mok.. Bij de Mall was hij uitverkocht. Geweldig winkelcentrum trouwens, maar het geeft niet de sfeer van Bali weer. Dus verder richting Hard Rockcafé gehold…

Afijn. Klokslag half 1 werden we opgehaald door Warris en Indra. Jawel, onze chauffeur van Java en zijn bijrijder.. Dat was een leuke verrassing. We haalden nog mensen op die het hotel dichtbij het vliegveld hadden en waren wij zo bij het vliegveld. Heel voorspoedig, dus wij hadden alle tijd om de resterende roepia’s op te maken. Rond 3 uur naar de gate, omdat we om kwart voor 4 moesten instappen.

Vanaf nu zou het helemaal misgaan…

Het werd kwart voor 4 (de officiële instaptijd), 4 uur enz. Ergens tussen half 5 en 5 uur werd duidelijk dat er iets niet klopte. De geruchtenmachine kwam op gang. Wat bleek: Het vliegtuig was stuk (iets met het landingsgestel begrepen we) en de onderdelen moesten uit Hong Kong komen. M.a.w.: De vlucht werd gecanceld. En er ontstond grote chaos. De bijna 600 passagiers moesten allemaal via de immigratiebalie terug naar de incheckbalie. Daar werden onze koffers gedumpt. Die verdwenen tenslotte in een busje en wij werden in touringcarbussen gestopt. Er was geen duidelijk over het vervolg, alleen dat we de volgende ochtend om 10 of 11 uur naar Hong Kong zouden vertrekken. Voor de rest was alles nog compleet onduidelijk. We werden bij het Holiday Inn afgezet. En ja, dan kom je daar met ongeveer honderd medereizigers tegelijk aan. Overbodig te melden, dat dit ook weer wachten werd..

Maar wat een prachtig hotel!!!

’s Nachts zou er een briefje onder de deur geschoven worden met verdere instructies. Na een prima maaltijd (Bintang wel erg duur, € 7,50 voor ruim een halve liter!!), gingen we toch maar weer flappentappen. En we vonden op dertig meter van het hotel een geweldig cafeetje met zeer betaalbare Bintang. We hebben er nog maar even het beste van gemaakt.

Indonesië dag 18 Kuta op Bali

Om half 7 stonden we op en om 8 uur vertrokken we. Even later waren we al bij de luchthaven, maar alle anderen waren er ook en allemaal tegelijk. Van 8 tot kwart voor 12 hebben we in de rij gestaan. Het vliegtuig ging dus 11 uur niet halen. Het zou 12:15 uur worden.. Wat was nl. het probleem? Men wilde de aansluitingen vanaf Hong Kong op het vliegveld van Bali meteen goed regelen. De medewerkers hadden zelfs ’s nachts doorgewerkt om alle mogelijkheden uit te werken. Voor heel veel passagiers was er in Hong Kong geen directe overstap naar Amsterdam mogelijk.

Uiteindelijk waren er 3 opties:

1. Overnachten in Hong Kong. De volgende morgen naar Londen en vandaar naar Amsterdam.
2. Rond middernacht naar Parijs en dan naar Amsterdam.
3. Met de vlucht na middernacht naar Amsterdam. Daar zijn nog een paar plaatsen her en der in het vliegtuig. Voor grote groepen dus geen optie.. Voor ons betekent dat 7 uur wachten op de luchthaven van Hong Kong..

We meldden tenslotte dat we Londen zeker geen optie vonden en we konden met de vlucht van 24:15 (dus 16 augustus) mee.

Zo werden het nog vermoeiende laatste dagen, waarbij we uiteindelijk zo’n 50 uur onderweg naar huis waren.

Na een veilige vlucht naar Amsterdam en de boemel naar huis gaan we eindelijk slapen……..

We hopen dat jullie meegenoten hebben!