Businessclass Thailand,naar Ayutthaya, Phitsanulok - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van GerardIdeke - WaarBenJij.nu Businessclass Thailand,naar Ayutthaya, Phitsanulok - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van GerardIdeke - WaarBenJij.nu

Businessclass Thailand,naar Ayutthaya, Phitsanulok

Door: Gerard & Ideke

06 Augustus 2014 | Thailand, Ayutthaya

Dinsdag 5 augustus.
We werden door Hans en Inez Lückman naar Schiphol gebracht. Zij moesten toch in Amsterdam zijn voor de inkoop. Er waren nog twee plaatsen in de businessclass en dat leverde ons twee zeer comfortabele plaatsen op. Bij de douane werd Ideke natuurlijk gefouilleerd.. Dat is een soort traditie op het geeft niet welk vliegveld waar ook ter wereld. Zo langzamerhand ga je je daar ook aan hechten. De businessclass tickets openden ook de deuren van KLM lounge 52, waar het heerlijk vertoeven was met allerhande hapjes en drankjes en het met priority inchecken. Over de stoelen hebben we het al gehad. Het vliegtuig van China Airlines vertrok om 14.15 uur
Woensdag 6 augustus
Na een goede vlucht, waarbij de Oekraïne werd gemeden. We volgden een zuidelijker te nemen via het noorden van Turkije. De volgende ochtend rond kwart over zeven kwamen we in Bangkok aan. Het uitchecken was een fluitje van een cent: we hadden de premium Lane. De taxi van Fox stond al klaar en binnen twee uur maakten we kennis met onze reisgroep in Ayutthaya. Onze reisleider heet Peter, een Nederlander die met een Thaise is getrouwd.

Ayutthaya is de oude hoofdstad van Thailand met een historisch park waarin mooie tempels en pagodes te bezoeken zijn. De Boedhabeelden zijn helaas onthoofd tijdens de oorlog met Birma, maar er zijn nog meer dan genoeg gave exemplaren in Thailand te vinden. Tussen de middag hebben we heerlijk geluncht in een mooie tuin net buiten Ayutthaya.
Vervolgens was er een lange rit naar Phitsanulok. Onderweg stopt Peter om ‘iets lekkerst’ te kopen. We zullen straks merken wat dat is. Tijdens een tussenstop wordt het lekkers gemaakt. Een soort van pannenkoek met draden erin. Oprollen en smullen maar. Ze noemen het ‘roti’, maar het lijkt natuurlijk niet op wat wij ‘roti’ noemen. Rond half 6 zijn we in het hotel. Prima. Ondanks dat we langzamerhand erg moe zijn (ca. 26 uur niet geslapen) gaan we mee naar het diner. Ofwel de ‘Samlor’ tour.
‘s Avonds hebben we met de groep donder, bliksem en stromende regen getrotseerd door ons met een fietstaxi naar een plaatselijk restaurant te laten rijden waar we lekker gedineerd hebben en ons verder prima hebben vermaakt. Het folkloristische programmapunt “Vliegende Morning Glory Groente Show” viel door het barre weer letterlijk in het water.

• 14 Augustus 2014 - 09:08

Anja Lammers:

Hallo Gerarde en Ideke,

Wat leuk weer een verslag van jullie te lezen.