Skopelos --> Skiathos - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van GerardIdeke - WaarBenJij.nu Skopelos --> Skiathos - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van GerardIdeke - WaarBenJij.nu

Skopelos --> Skiathos

Door: Gerard & Ideke

08 Augustus 2013 | Griekenland, Skíathos

Donderdag 8 augustus 2013

Gisteravond hebben we eerst nog een heerlijke Griekse pizza en salade genuttigd bij ons favoriete Galaterras. Het was al weer onze laatste avond op Skopelos. Vanmorgen na het ontbijt zijn we begonnen met pakken want ondanks bidden en smeken moesten we om 12.00 uur onze studio uit zijn. Die zullen we echt niet missen.
De spullen werden bij de receptie gestald en wij wandelden richting haven en nauwkeuriger gezegd richting Gala waar het prettig vertoeven is en waar je een prachtig uitzicht op de haven hebt. Daar is echt altijd wat te zien!

Om kwart over drie werden wij en onze spullen met een taxi opgehaald om vervolgens in de haven op steenworpafstand van ons favoriete terras afgezet te worden. Skopelos was prachtig, de studio minder maar de haven met alle terrasjes grote klasse. De boot was een half uur te laat maar dat mocht de pret niet drukken.

Sigá, sigá is een veelgebruikte uitdrukking in Griekenland en dat betekent zo veel als ‘rustig aan’.

Nadat honderden toeristen en tientallen auto’s en vrachtwagens de boot hadden verlaten konden wij aan boord. Dat lossen en laden gebeurt met een bijna militaire discipline en neemt nauwelijks twintig minuten in beslag. Vanaf zijn favoriete terras heeft Gerard dit menigmaal mogen aanschouwen terwijl Ideke de vele winkeltjes met een bezoek vereerde.

De boottocht van Skopelos naar Skiathos was er wederom één om in te lijsten. We voeren o.a. langs het kerkje van Mama Mia dat we nu eens vanaf de zee konden bewonderen.

Op Skiathos aangekomen stond de taxi klaar en werden we naar ons hotel gebracht at op zo’n vijf kilometer van de haven ligt. Een prachtig hotel, maar met een bijzonder balkon. Zit je op het balkon dan is er van de zee niet veel te zien. We zullen dat met foto’s verduidelijken(morgen). Het terras telt namelijk twee lagen. Zet je het zitje op de tweede laag, die daarvoor niet echt bedoeld is, heb je een prachtig uitzicht op de zee. Na een paar wijntjes moet je daar wel aan denken of anders een gipsvlucht regelen.

Voor het eerst hoefden we ’s avonds niet op pad om te gaan eten want het diner is bij de prijs inbegrepen.. Een buffet met vele soorten vlees en vis, verschillende soorten verse groenten…te veel om op te noemen. Daarna hebben we nog even de omgeving verkend en in een naburig strand café van live muziek genoten. Het lijkt alsof we al drie weken op pad zijn, zoveel fantastische indrukken hebben we opgedaan. Voorlopig moeten jullie het hiermee doen.

O ja, niet vergeten te kijken. We hebben foto's bij de Mama Mia tocht geplaatst!!

Tot morgen!