Genoten! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van GerardIdeke - WaarBenJij.nu Genoten! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van GerardIdeke - WaarBenJij.nu

Genoten!

Door: Gerard & Ideke

11 Augustus 2013 | Griekenland, Skíathos

Zondag 11 augustus

Lang uitslapen ligt ons (letterlijk en figuurlijk) niet. Is maar goed ook, want om 10 uur moet iedereen uit de ontbijtruimte zijn.

Vandaag gaan we nogmaals vliegtuigspotten, dat vinden we beiden sensationeel. Deze keer nemen we vanuit het hotel watertaxi naar Skiathos stad. Dat is ook weer een leuke ervaring.

Daar aangekomen lopen we meteen koers naar de luchthaven, een wandeling van hoogstens een kwartier. De aankomst- en vertrektijden van de vliegtuigen op internet zijn onbetrouwbaar, dus we zien wel.

We zijn er bijna als we zien dat het stoplicht op rood gaat en we eigenlijk niet verder mogen maar daar trekt niemand zich ook maar iets van aan. Het rode licht is juist voor iedereen het teken dat er een vliegtuig aankomt en je snel naar de landingsbaan moet. En jawel, daar komt er al één aan. Dat is trouwens voorlopig ook de laatste die aankomt, want er staan nu al wel 2 toestellen nu op de luchthaven en dan is het platform gewoon helemaal vol.

Even later vertrok er een kleine kist en dat moesten we van dichtbij filmen. Dus er ging er nu 1 vertrekken en dat zouden we dan ook even vast leggen….Toen de motoren op volle kracht gingen draaien werden we echter letterlijk weggeblazen en kwam er van filmen helemaal niets meer terecht. Gerards zonneklep werd twintig meter verderop door een Engelse toeriste teruggevonden. Natuurlijk troffen we ook onze YouTubevriend Demetris op de spottersplek aan en deze wilde maar al te graag met ons op de foto.

Tenslotte hebben we nog wel 1 landend toestel kunnen filmen.
Terug naar het stadje. Even uitpuffen en Ideke ging nog even het stadje in om wat souvenirs te kopen. Tegen vier uur met de bus weer terug naar ons hotel. Eerst even alles noteren (we vergeten anders zo snel) en dan even lekker het zwembad in.

Vanavond lekker eten en koffers pakken, we kwamen echt tijd tekort!!
We hopen dat jullie ook een beetje genoten hebben van onze avonturen.