Ff bukken - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van GerardIdeke - WaarBenJij.nu Ff bukken - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van GerardIdeke - WaarBenJij.nu

Ff bukken

Door: Gerard & Ideke

09 Augustus 2013 | Griekenland, Skíathos

Vrijdag 9 augustus 2013

Onrustig geslapen. De airco doet het nog niet echt zoals wij dat willen, maar dat lossen we wel op.

Het ontbijt was heerlijk met de échte scrumbled eggs, bacon, kaas, ham noem maar op. Tijdens het ontbijt natuurlijk ook even de mail checken, want helaas hebben we geen wifi op de kamer. Daarna overleggen wat we gaan doen.

We hebben helaas nog maar drie hele dagen. Even vliegtuigen kijken?
Akkoord en even later we gaan eerst met de bus naar Skiathos, halte 1. Daarna een stukje lopen tot ongeveer 20 meter van de landingsbaan.

Het was er al druk en niet zonder reden. Gerard had al spectaculaire filmpjes op YouTube van zeer laag over komende vliegtuigen gezien. Je kon ze bij wijze van spreken bijna aanraken en dat moesten wij nu met eigen ogen zien. Ideke had een soort van overzicht of en wanneer er een vliegtuig zou landen.

Vlak voor het hek van de landingsbaan stonden twee Griekse jongens. Ze hadden redelijk geavanceerder apparatuur bij zich waaronder een radio waarmee de gesprekken van de verkeerstoren en de vliegtuigen afgeluisterd konden worden. Gerard stapte op de jongens af en vertelde dat hij spectaculaire beelden op YouTube had gezien en het nu ook zelf in het echt wilde zien. De filmpjes waren op het internet gezet door iemand met de naam ‘Greatflyer’. De jongens grijnsden van oor tot oor.

Een van de jongens, we schatten hem niet ouder dan zestien jaar, haalde een visitekaartje uit zijn broekzak en Gerards mond viel bijkans open.
Op het kaartje stond: ‘Greatflyer aviation video productions youtube.com/thegreatflyer. Demetris Gregoriou (Producer). De twee jongens waren door het dolle heen, net als Gerard trouwens….
Ze gingen trots op de foto en verschaften ons alle informatie over de vliegtuigen die die ochtend zouden landen en starten……..trots als ze waren.

Er landden een aantal vliegtuigen en het was in één woord spectaculair. Gerard nam een aantal foto’s en maakte een video en op de video die Ideke maakte is net te zien dat Gerard zich bukt als het vliegtuig op hoogstens dertig meter over komt en een paar seconden later landt. Alsof dat zou helpen, maar Gerard verschuilt zich achter ‘een natuurlijke reflex’. Als je goed kijkt zie je Gerard rechts in een blauwe polo staan en bukken.

Na een poosje richting liepen we toch maar richting stadje en terras. Gerard geniet vanaf een terras van de omgeving. Ideke gaat winkelen. Ze moet in elk geval een handdoek kopen, want dat zit er niet bij het hotel in.

Toen we wat trek kregen, zijn we neergestreken bij een Grieks tentje waar we een echte Griekse specialiteit, gyros met pita bread bestelden. Dat is een soort opgerold stuk pita brood met tzatziki, uien, tomaat en patat. Misschien een wonderlijke combinatie, maar het smaakt prima.

Terug naar het hotel om het verhaaltje van de dag ervoor te schrijven en daarna lekker eten. Nog even op ons eigen terras (foto’s morgen), maar houden het wederom niet lang vol. Zoveel indrukken en de warmte maken ons best wel moe..

Hier zullen jullie het weer mee moeten doen.

Tot morgen!

• 10 Augustus 2013 - 21:50

Joke:

vakantiegangers dat kun je nu nog zeggen. maar het is nog een paar dagen genieten. Bedankt weer voor het leuke verslag en de foto's. Heel toevallig dat je de jongens daar hebt ontmoet de vliegtuigen gaan daar echt laag over je heen. Dat je daar staan mag . Wel heel indrukwekkend lijkt mij. voor jullie kon de dag niet meer stuk. Dit zal wel geen goed nederlands zijn maar ja je hebt nog vakantie en dan moet je niet zo nauw kijken. geniet nog en de groetjes van ons.

• 11 Augustus 2013 - 09:56

En nu met Video!!!