Waarom wij wel bier en ouzo moeten drinken - Reisverslag uit Alonissos, Griekenland van GerardIdeke - WaarBenJij.nu Waarom wij wel bier en ouzo moeten drinken - Reisverslag uit Alonissos, Griekenland van GerardIdeke - WaarBenJij.nu

Waarom wij wel bier en ouzo moeten drinken

Door: Gerard & Ideke

30 Juli 2013 | Griekenland, Alonissos

Dinsdag 30 juli 2013

Niet zo gek dat we geslapen hebben als……als wat ook al weer?
Het bed is prima en de airco laat slechts een licht geruis horen. Na een goed ontbijt gaat het naar beneden naar de haven waar eerdergenoemde Xrissy ons om elf uur verwacht voor een drankje, hapje en voorlichting.

De goedlachse Xrissy in Griekenland geboren Xrissy was tot een voor paar jaar werkzaam in London in de bankensector. Na een vervelende tijd ging zij op vakantie naar Alonissos, twee weken later keerde zij terug naar Londen, verkocht daar haar huis en keerde terug naar Alonissos om hier nooit meer te vertrekken. Zij leeft hier nu als God in ….Griekenland.

Zij wees ons op de vele mooie strandjes, de mooie excursies en deed ons een paar handige tips aan de hand. Natuurlijk moeten we vel drinken…het is vandaag 39 graden in de schaduw. Tegen de muggen, die hier klein maar meedogenloos zijn, had zijn ook en paar tips die ons wel aanstonden.
Muggen schijnen een hekel te hebben aan het gerst in het bier (mooi), knoflook (lekker) en ouzo (ook mooi). Het viel ons niet moeilijk haar ervan te overtuigen dat we onze uiterste best zouden
doen de muggen op afstand te houden.
We boekten een bootreisje voor a.s. donderdag. Terug bij het hotel was het zwembad weer voor ons alleen. Vanavond hebben we bij een restaurant dichtbij het hotel een heerlijke souvlaki gegeten en een goed glas bier gedronken…je moet tenslotte wel met al die muggen!

Tot morgen!

• 02 Augustus 2013 - 12:52

Sophie:

Hè, wat vervelend. 39 graden, een privé-zwembad een een bootreis in het vooruitzicht..
    αντίο!!

• 02 Augustus 2013 - 15:39

Joke:

Hallo vakantiegangers.

Ik heb jullie berichtjes gelezen en jullie hebben al heel wat hobbels moeten nemen. Nu pas mijn reactie we waren een paar dagen in Groningen. Die muggen maken wat te doen. Maar het recept om de muggen op afstand spreekt mij ook wel aan. Hoe was de boottocht?

Groetjes van ons