“Entertainment en diner met chef-kok.” - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van GerardIdeke - WaarBenJij.nu “Entertainment en diner met chef-kok.” - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van GerardIdeke - WaarBenJij.nu

“Entertainment en diner met chef-kok.”

Door: GerenterardIdeke

30 Juli 2010 | Mexico, Playa del Carmen

Woensdag, 28 juli 2010
“Entertainment en diner met chef-kok.”
Beste mensen, het was me het dagje wel. Gisteravond voor het diner moest Gerard nog even op de foto met het entertainmentteam. Zij laten voorafgaand aan het diner altijd even zien wat ons die avond te wachten staat. Het programma van die avond zag er appetijtelijk uit. Net zoals het eten….
Toen we gisteravond laat terugkwamen bij onze kamer was daar een brief achtergelaten. Als vaste klant van Riu werden uitgenodigd voor een diner met de chef-kok en de vrouwelijke manager van het hotel. Dat was vanavond, later meer hierover. Vanmorgen zijn we met de taxi naar Playa del Carmen gegaan. Verdere hersenschimmen wilden we niet riskeren. Voor zo’n 4 kilometer betaal je 50 peso’s , zo’n drie euro. We hebben daar wat aardigheidjes gekocht voor het thuisfront. Spannend hè?
Het was vandaag weer knap warm dus ’s middags hebben we de koelte gezocht bij het Riu hier tegenover. Heerlijk liggen luieren, boekje lezen en onze blikken laten dwalen over de Caribbean.
Ideke is nog even het strand op geweest omdat daar een bruidsreportage gemaakt werd en dat vindt ze nog altijd erg romantisch……
Zojuist hadden we ons etentje met de chef-kok etc. We werden als echte Vips behandeld en dat is best even leuk. De baas van de koks kwam langs om te horen of alles naar wens was en daarna de manager van het hotel. Dit is ons vijfde Riu hotel en eerlijk is eerlijk: Riu Tequila is veruit het beste hotel van de afgelopen jaren. We hebben nog wel even geklaagd over het uitvallen van het draadloze internet want je wilt toch niet dat ze voor niets langskomt. Bovendien moet je ze niet de hemel in prijzen. Voor volgend jaar gaf ze ons een goede tip. Als we haar een week voor onze komst onze voorkeuren doorgeven, zal ze daar zeker rekening mee houden. Daarna kregen we nog een reuze sombrero op onze hoofden. Erg leuk voor thuis maar hoe krijg je zo’n ding mee in het vliegtuig. Wie het weet mag het zeggen…….. Voor het overige spreken de foto’s voor zich, denken we.
Zo, we nemen nog een lekkere Cuba libre en dan gaan we pitten. Het is nu 21.45 uur hier en bij jullie kwart voor vijf ’s morgens. Gek hè?